BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

www.crearesite.xhost.ro

Home
Proiectare
Machetare
Programare
Publicare
Promovare
Link Exchange
Links

Promovarea unui site web  

Promovarea unui site se poate face in primul rind cu ajutorul motoarelor de cautare. Alte optiuni pentru promovare sunt:

Motoarele de cautare

Motoarele de cautare (MC) sint niste site-uri specializate in gasirea rapida a paginilor web care contin cuvintele specificate de internautii care le folosesc serviciile. Ele au un principiu de functionare foarte simplu care se bazeaza pe folosirea unui program special numit "crawler robot" (robot tiritor) care viziteaza periodic paginile web de pe intreg internetul. Robotul tiritor culege din fiecare pagina web vizitata niste date pe care le stocheaza in baza de date a motorului de cautare. Acest proces se numeste indexarea paginilor web si este repetat de fiecare data cind o pagina este vizitata, pentru a pune in evidenta eventualele modificari ale acesteia si a actualiza baza de date. Atunci cind un internaut cauta paginile web care contin un anumit cuvint (sau o anumita sintagma) motorul de cautare apeleaza la baza sa de date si alcatuieste o lista ordonata cu paginile web respective. In aceasta lista fiecare pagina este prezentata cu: titlul HTML (sub forma de hiperlegatura catre adresa paginii), un extras din pagina care sa dovedeasca prezenta cuvintelor cautate si adresa web a paginii.
   Alcatuirea listei de pagini care contin o anumita sintagma este un proces foarte complex pentru ca el implica sortarea paginilor dupa relevanta lor. Relevanta unei pagini se defineste ca fiind o masura a calitatii informatiilor din pagina respectiva cu referire la un anumit cuvint sau la o anumita sintagma. Daca paginile nu ar fi sortate dupa relevanta lor ar trebui sa le vizitam pe multe dintre ele ceea ce ar fi foarte dificil, chiar daca motorul de cautare ne ajuta furnizindu-ne si titlul paginilor alaturi de adresa lor.
   Algoritmii folositi de un anumit motor de cautare sint diferiti fata de cei ai altor motoare si sint secreti, pentru ca ei ii determina succesul si in consecinta viabilitatea economica. Cu cit lista de pagini web este mai bine sortata (in asa fel incit paginile cu relevanta mare sint prezente in fruntea listei) cu atit un motor de cautare va fi mai folosit de internauti si va putea sa vinda mai multa publicitate. Algoritmii sint dezvoltati si imbunatatiti constant de catre echipe de programatori cu ajutorul unor lingvisti si a unor matematicieni specializati in statistica. Desi algoritmii sint secreti, specialistii in optimizarea paginilor web au reusit totusi sa puna in evidenta anumite caracteristici ale paginilor web care le fac sa aiba o relevanta mare in "ochii" motoarelor de cautare si ca urmare sa fie plasate in fruntea listei generate de acestea.
    Exista un numar mare de motoare de cautare insa internautii folosesc in marea lor majoritate cel mult doua sau trei. In fapt cel mai frecvent este folosit motorul de cautare numit Google, pentru aproximativ 70 % din cautarile de pe internet. Aceasta abordare a cautarii informatiilor pe internet nu este cea mai eficienta, insa foarte multi internauti prefera sa foloseasca un singur motor de cautare din motive de comoditate si pentru ca Google le ofera de obicei liste de pagini in care primele locuri sint ocupate de pagini cu relevanta mare. Este recomandata folosirea a cel putin doua motoare atunci cind cautam ceva pe internet.

 Motoarele de cautare se impart in trei categorii :

  • Motoarele care au propria baza de date (de ex. Google si AllTheWeb - FAST)
  • Motoarele care folosesc bazele de date ale unor alte motoare (de ex. MSN foloseste serviciile LookSmart si           Inktomi)
  • Motoarele care folosesc atit propria baza de date cit si pe cele ale altor motoare (de ex. Yahoo care foloseste  baza de date proprie dar si pe cea a motorelor Google, Inktomi (pe care l-a cumparat) si Overture (pe care l-a cumparat).

  Exista si o categorie aparte de site-uri care nu pot fi numite motoare de cautare in adevaratul sens al cuvintului dar care isi pot dovedi si ele utilitatea. Acestea sint asa-numitele motoare integratoare ("clustering engines" sau "metasearch engines") si sint reprezentate intre altele de ProFusion, Vivisimo si Dogpile. Daca introducem in caseta de text de pe aceste situri un cuvint sau o sintagma va fi declansata cautarea cu ajutorul a cel putin 5 motoare (de ex. Google, Overture, MSN, AllTheWeb, Altavista, etc.) iar lista obtinuta va fi sortata de motorul integrator si apoi prezentata noua. Acest tip de motoare da rezultate foarte bune si este recomandata folosirea lor.
   Optimizarea unui site web pentru a fi indexat adecvat de catre motoarele de cautare este un procedeu foarte simplu, insa in acelasi timp destul de laborios in cazul in care avem un sit cu multe pagini. Ea se refera la alegerea titlului paginilor, la alegerea unor cuvinte-cheie legate de continutul fiecarei pagini in parte si la aranjarea textului in pagina. In general se spune despre orice pagina web ca are o anumita tema si contine anumite cuvinte-cheie. Tema paginii este subiectul luat in discutie iar cuvintele-cheie sint cuvintele foarte importante (pentru intelegerea temei dezbatute) care apar in text.
   Motoarele de cautare sint programate sa utilizeze in mod optim baza de date obtinuta de robotii tiriori care indexeaza paginile de pe internet. Scopul lor este sa prezinte foarte rapid internautilor liste cu pagini web in care primele locuri sa fie ocupate de pagini cu un continut informativ, util. Deci algoritmul de sortare a paginilor trebuie sa fie foarte bine conceput pentru ca el are rolul de a sorta mii sau zeci de mii de pagini intr-un timp foarte scurt si cu un rezultat care sa fie pe placul internautilor.
   Un robot tiritor nu vede paginile web asa cum le vad oamenii, el acorda o importanta covirsitoare textului unei pagini, fara a fi impresionat deloc de aspectul ei grafic. Ca urmare bazele de date ale motoarelor de cautare contin pagini indexate dupa continutul lor scris si nu dupa cel grafic. Acest continut scris este cel care da 70% din relevanta unei pagini web, restul de 30% fiind dat de optimizarea ("cosmetizarea") paginii web.
    Este usor de intuit faptul ca algoritmul favorizeaza paginile web care au un continut de text important, pentru ca se considera ca aceste pagini contin multa informatie, iar internautii cauta in mod special aceasta caracteristica a paginilor web. Nu se stie precis cum este evaluat de catre algoritm continutul de text al unei pagini dar este foarte posibil sa fie luat in calcul numarul de caractere (litere) din pagina asa cum a fost calculat de robotul tiritor care a indexat pagina. Asta nu inseamna ca pentru ca paginile noastre sa aiba succes sintem obligati sa le umplem cu text pina la refuz, fara sa tinem cont si de alte aspecte, cum este de exemplu calitatea expunerii informatiilor din textul respectiv.
    Atunci cind scriem textul dintr-o pagina trebuie sa ne asiguram ca folosim si sinonime pentru cuvintele-cheie si de asemenea ca folosim si variante mai putin folosite ale acestora. De exemplu intr-o pagina web care trateaza un subiect despre site-urile web (gazduire de ex.) trebuie folosit in principal cuvintul "site". In acest fel daca un internaut va cauta paginile care contin sintagma "gazduire site web" avem toate sansele ca si pagina noastra care trateaza acest subiect sa fie luata in seama de motorul de cautare pentru includere pe lista rezulatelor cautarii.
    Marcajul "Title" este extrem de important pentru ca prezinta motorului de cautare titlul paginii web. Marcajul este vizibil pentru un vizitator uman in bara de titlu a exploratorului (bara colorata de obicei in albastru). Este absolut necesar sa alegem un titlu HTML semnificativ pentru pagina, care sa contina nu numai titlul propriu-zis ci si o insiruire a sectiunilor paginii. Este recomandat ca titlul HTML sa contina intre 5 si 10 cuvinte. Toate motoarele de cautare favorizeaza (pun in primele locuri ale listei generate de ele) paginile web care contin in titlul HTML cuvintele cautate de un internaut.  
    La alcatuirea unui titlu HTML este bine sa luam in calcul si cuvintele pe care le folosesc internautii pentru a ajunge la paginile noastre web. Daca avem un contor furnizat de un site specializat in statisticile de accesare a siturilor web, putem sa aflam care sint cuvintele folosite de internauti in motoarele de cautare pentru a ajunge la paginile noastre. Pentru a afla care este pozitia paginilor noastre pe listele generate de cele mai populare motoare de cautare trebuie sa mergem pe site-urile acestora si sa cautam noi insine cuvintele folosite de internautii care ajung pe situl nostru. In functie de rezultatul observat ne putem modifica.
    Daca nu compunem un titlu pentru pagina web atunci editorul HTML va alege el un titlu, de obicei lipsit de orice relevanta, ca de exemplu "New Page 1". In aceasta situatie ne diminuam sansele ca pagina sa ocupe locuri fruntase pe listele generate de motoarele de cautare.
     Titlul propriu-zis al paginii web nu trebuie confundat cu titlul HTML. El este vizibil din explorator si  este de obicei plasat in interiorul paginii, la partea ei de sus. Importanta lui este data de faptul ca unele motoare de cautare nu indexeaza complet continutul unei pagini web ci se rezuma doar la frazele care apar la partea de sus a acesteia. Pentru a ne creste sansele ca pagina sa aiba un loc bun pe lista este bine sa alcatuim un titlu al paginii pe care sa-l scriem eventual cu litere majuscule de dimensiuni mai mari. De asemenea este recomandat ca sub acest titlu sa adaugam o mica descriere a subiectului paginii sau o enumerare a sectiunilor paginii. Exista si posibilitatea sa nu folosim nici un titlu pentru pagina web, insa ne diminuam sansele ca pagina sa ocupe locuri fruntase pe listele generate de motoarele de cautare.
    Marcajul  "description"  (Descrierea Subiectului Paginii Web) ne permite sa adaugam o mica descriere a subiectului paginii web, care sa fie luata in seama de motoarele de cautare atunci cind indexeaza pagina. Este recomandat sa folosim pentru descriere intre 5 si 20 de cuvinte. Utilitatea acestui marcaj a fost mult diminuata in ultima vreme prin faptul ca el nu mai este luat in considerare de marile motoare de cautare (de ex. Google, MSN, Yahoo). Totusi este indicat sa-l adaugam la paginile noastre.
    Marcajul "Keywords"(Cuvinte cheie) ne permite sa adaugam niste cuvinte pe care le socotim foarte importante continute in textul paginii web, care sa fie luate in seama de motoarele de cautare atunci cind indexeaza pagina. Este recomandat sa folosim intre 5 si 20 cuvinte-cheie pentru fiecare pagina.  
     Marcajul "Alt"(text alternativ). Asa cum am spus anterior robotii tiritori nu indexeaza imaginile de pe o pagina web pentru ca nu au posibilitatea sa analizeze continutul grafic. Exista insa posibilitatea sa semnalam internautilor care folosesc motoarele de cautare ca avem pe situl nostru unele imagini care fac continutul sitului mai interesant.
    Vom folosi marcajului ALT, care descrie continutul unei imagini in cazul in care exploratorul unui internaut este setat (pentru descarcarea mai rapida a paginilor) in asa fel incit sa nu fie afisat decit textul unei pagini, nu si imaginile. Este indicat sa adaugam acest marcaj la paginile noastre, desi utilitatea sa in cazul indexarii paginilor web de catre motoarele de cautare este pusa la indoiala de unii specialisti. Este insa foarte posibil ca acest marcaj sa fie luat in seama de multe din motoarele de cautare pentru ca el este afisat in pagina, spre deosebire de marcajele "keywords" si "description" care ramin permanent ascunse vizitatorului uman. Trebuie mentionat ca marcajul ALT (daca a fost adaugat corespunzator) apare nu numai atunci cind imaginile dintr-o pagina nu sint randate in explorator ci si la ducerea cursorului mousu-lui peste imaginile care sint afisate in pagina randata de IE.
    In general se considera ca nu este nevoie sa ne inregistram site-ul la motoarele de cautare pentru ca acestea il vor indexa atunci cind robotul tiritor il va intilni in "plimbarile" sale periodice pe internet. Multi webmasteri prefera insa sa fie siguri ca situl va fi indexat cit mai repede si atunci apeleaza la serviciul de propunere de situri prezent la toate motoarele de cautare. Acest serviciu este fie gratuit (de ex. Google, Yahoo, AlltheWeb, Altavista, Gigablast) fie cu plata (Looksmart, Lycos). Daca situl nostru apare in listele generate de un robot de cautare nu mai trebuie sa il inregistram, este evident ca paginile sale au fost deja indexate.
    Fiecare motor de cautare are o pagina speciala numita "Add URL" (adauga adresa unui sit) sau cu un titlu asemanator ("Submit a Site"). In pagina respectiva scriem intr-o caseta de text adresa sitului  si in alta caseta un mic comentariu (descrierea sitului sau niste cuvinte-cheie) si apasam butonul "Add URL". Nu este nevoie sa inregistram decit adresa paginii gazda a sitului. Robotul motorului de cautare va indexa toate paginile sitului pornind de la aceasta.

Schimb de banere

Retelele pentru schimb de bannere pot aduce trafic suplimentar pe site-urile webmasteri-lor si pot creste popularitatea lor. Acest schimb se realizeaza intre proprietarii mai multor site-uri pe baza de reciprocitate.       Dimensiunile Bannerelor intr-o retea pot sa fie:

-        468x60 (Full banner)

-        120x60 (Button 2)

-        120x600 (Skyscraper)

-        120x400 (Vertical Banner 2)

-        125x125 (Square Button)

Deosebm 2 tipuri de banere:
a) bannere ce sunt vazute imediat de vizitator cand intra in site sau in pagina
b) bannere care pentru a fi vazute necesita scroll
Acestea din urma au o rata mai mica de schimb datorita faptului ca sunt mai putin vizibile

Schimb de linkuri

O legatura reciproca inseamna plasarea unei legaturi catre un alt sit web intr-una din paginile dvs. In schimbul acesteia, webmasterul site-ului respectiv va plasa o alta legatura catre situl dvs.
Daca un schimb de legaturi este bine realizat, atunci numarul de vizitatori catre situl dvs va creste vizibil.

Inele web

   Inelul web (webring) reprezinta un concept interesant, similar cu schimbului de banere sau de legaturi. Așa cum ii arata si denumirea, este de fapt o inlantuire de pagini web dedicate aceluiasi subiect sau avind o tema similara.
   Un inel web functioneaza in felul urmator: un server web central mentine o lista de site-uri cu un anume subiect sau domeniu de interes. Pe fiecare site din lista exista cite un buton "Urmatorul" (Next) si un buton "Precedentul " (Previous) care indica partea sa din inel. Mai exista deasemenea si cite un buton catre serverul web central. Mai simplu spus, o persoana se leaga la a doua persoana intr-un inel. A doua persoana se leaga la o a treia si asa mai departe pina cind se revine la prima persoana. Aceasta legatura se face printr-un cod special pe care fiecare membru este obligat sa-l puna in pagina lui. Pe aceasta cale, teoretic, ar trebui ca fiecare webmaster din circuit sa constate o crestere a traficului. Spre deosebire de schimbul de banere, in cazul inelelor web nu va apare pe pagina nici un banner al vre-unui alt site, dar vor exista in schimb legaturi atit catre pagina principala a inelului cit si catre alte pagini din acesta.
    Deasemenea, este obligatoriu sa fie puse insemnele inelului web caruia ii apartine site-ul, la sfirsitul paginii.
    Un mare avantaj este ca se poate de ales paginile care vor face reclama site-ului. Este recomandabil ca acestea sa se potriveasca cit mai exact cu specificul paginii webmasterului.
    In schimb, exista si un dezavantaj al acestui sistem. Vizitatorii site-ului au posibilitatea sa vada si alte site-uri din inelul web, avind subiecte similare si care le pot capta atentia. Este posibil ca ei sa nu mai doreasca sa se intoarca la paginile site-ului webmasterului, daca nu le este oferit un continut de calitate. De aceea trebuie să fie analizata cu atentie optiunea de a participa la un inel web.
    Există chiar si o organizatie dedicata acestor grupuri de site-uri cu subiecte similare la adresa www.webring.org. Aici sunt grupate mai mult de 15,000 de inele web diferite.

Promovare offline

Datorita cresterii numarului de afaceri care se stabilesc pe Internet, este din ce in ce mai dificil ca prezenta unui webmaster sa se distinga on-line. De aceea, el trebuie sa aleaga un nume si un logo clar, concis si care sa transmita instantaneu cine e el si ce vrea sa faca. In acest sens poate sa ajute stabilirea unei fraze sau a unui mesaj care sa-i identifice afacerea on-line.
   Promovarea offline se poate face cu cheltuieli minime, inscriind adresa web a site-ului si adresa de e-mail pe urmatoarele materiale pe care le poate folosi in mod curent sau in scop publicitar:

  • Corespondenta
  • Facturi
  • Fax-uri
  • Scrisori
  • Materialele promotionale
  • Brosuri
  • Pliante
  • Reclame tiparite
  • Carti de vizita

Desi este mult mai costisitor, se poate de promovat offline afacerea si prin cumpararea de spatiu publicitar in ziarele si revistele locale si nationale sau la radio si televiziune.

[top]

 

Warning: filemtime(): stat failed for promovare.php in /home/www/dynamic/xhost.ro/crearesite.xhost.ro/public_html/promovare.html on line 501 Last Modified 1/01/70 02:00